Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów

Autor: Trzópek-Paszkiewicz Joanna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Kod: 55572B01615KS
ISBN: 9788323354680
Format: 15.8x23.5cm
Ilość stron: 262
Przedmiotem badań – ilościowych i jakościowych – zaprezentowanych w monografii jest wpływ środowiska społecznego na dobrostan ... Zobacz cały opis

Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów, Trzópek-Paszkiewicz Joanna

Przedmiotem badań – ilościowych i jakościowych – zaprezentowanych w monografii jest wpływ środowiska społecznego na dobrostan i podmiotowość uczniów w szkole, nauczycielskie rozumienie środowiska społecznego oraz to, w jaki sposób informacje o środowisku społecznym uczniów są w szkole gromadzone, analizowane i wykorzystywane. W badaniach uwzględniona została perspektywa uczniów i nauczycieli z trzech szkół reprezentujących różne środowiska społeczne. Książka będzie przydatna zarówno dla badaczy, jak i dla praktyków. To głos na rzecz traktowania zarządzania w edukacji i przywództwa edukacyjnego jako przedsięwzięcia interdyscyplinarnego, na styku nauk o zarządzaniu i jakości, pedagogiki, socjologii, filozofii edukacji czy psychologii. Praktycy znajdą w niej rekomendacje dotyczące wzmacniania przywództwa edukacyjnego, które jest zorientowane na wspólnotę i więzi ze środowiskiem społecznym. Autorka dąży do oceny, w jaki sposób takie elementy środowiska społecznego, jak rodzina, sąsiedztwo, grupa koleżeńska, organizacje pozaszkolne oraz aspekty religijne i kulturowe wpływają na poczucie dobrostanu uczniów oraz ich poczucie autonomii i aktywności w procesie edukacyjnym. […] Książka wpisuje się w szerszy kontekst badań nad wpływem środowiska społecznego na edukację, przyczyniając się do rozwoju wiedzy z tego zakresu. Z recenzji prof. dr hab. Joanny Madalińskiej-Michalak Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny. Joanna Trzópek-Paszkiewicz bardzo sprawnie porusza się na pograniczach takich dziedzin, jak zarządzanie, pedagogika (w tym szczególnie pedagogika społeczna i pedagogika ogólna) oraz socjologia i filozofia edukacji. Dobór źródeł oraz sposób ich analizy świadczą nie tylko o erudycji Autorki, lecz przede wszystkim o wysokich kompetencjach w sferze warsztatu naukowego. Prezentuje ona rzadką dziś postawę badawczą, w której najważniejszy do rozwiązania jest dobrze zidentyfikowany problem, mniejsze zaś znaczenie ma wierność kanonom reprezentowanej dyscypliny. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka O Autorce Joanna Trzópek-Paszkiewicz – doktor nauk o zarządzaniu i jakości, pracowniczka badawczo-dydaktyczna w Zakładzie Przywództwa i Zarządzania w Edukacji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Założycielka i liderka organizacji pozarządowej działającej od 2009 roku na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.

Trzópek-Paszkiewicz Joanna
Producent / Podmiot odpowiedzalny

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Michałowskiego 9/2
31-126 Kraków Polska

Kontakt

E-mail: redakcja@wuj.pl

Telefon: 12-631-18-80

DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy od 9.99 zł
InPost Paczkomat 24/7 od 13 zł
Kurier Inpost od 14 zł
Punkt DHL Parcelshop od 14 zł
Firma kurierska od 14 zł
Firma kurierska DHL od 14 zł
Kurier DPD od 14 zł
Darmowa dostawa od 159 zł

Brak ocen.

Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię, komentarz lub ocenę: