Coaching – nowości książkowe

Coaching grupowy to zbiór narzędzi i praktyczny przewodnik dla trenerów, liderów, coachów i nauczycieli. Jeśli pracujesz z ludźmi, szukasz inspiracji oraz skutecznych sposobów pracy z innymi, to książka Joanny Greli, Rafała Szewczaka i Michała Blocha jest dla Ciebie!

Coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnej organizacji Małgorzaty Świerkosz-Hołysz to rzetelna monografia naukowa. Wszystko zgodnie z zasadą Ludwiga Boltzmanna: „Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria”. Autorka – Małgorzata Świerkosz-Hołysz jest praktykiem, coachem i trenerem.

Coaching grupowy

Cytat z książki:

Moderowanie:

Istotna jest tutaj uwaga skierowana nie tylko na mówiącego w danej chwili klienta, ale też wpływ jego słów i zachowania na pozostałe osoby. W przypadku wywiązania się grupowej dyskusji coach ma za zadanie:

📌Dookreślić jej temat, zadając pytania typu: Co jest głównym przedmiotem tej rozmowy? Do czego dążycie? Jaki jest główny wniosek płynący z tej wymiany zdań? itp.

📌Zapewniać przestrzeń na wypowiedź wszystkim osobom, zapraszając do zabrania głosu tych, którzy jeszcze nie mieli takiej możliwości.

📌Obserwować grupę i reagować na oznaki znudzenia, złości, wycofania. Odzwierciedlać, np. słowami: Widzę, że część osób nie bierze udziału w tej dyskusji. Czuję Wasze znużenie. Widzę, Piotr, że nie jesteś aktywny w tej sesji. Jak to, co się dzieje, wygląda z Twojej perspektywy obserwatora?

📌Zwracać uwagę na upływający czas, pozostawiając uczestnikom do wyboru, czy kontynuują daną rozmowę, czy wracają np. do przerwanego ćwiczenia.

📌Podsumowywać pojawiające się wątki, dopytywać o płynące z nich wnioski.

📌Upewnić się, czy dyskusję można uznać za zakończoną i zaprosić do podsumowania wszystkich uczestników.

Coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnej organizacji

J. Rogers podaje definicję coachingu z którą wiąże się sześć zasad:

1. Klient jest źródłem wszelkich zasobów – posiada on możliwości, by rozwiązać swój problem. Coach nie „naprawia” klientów, ponieważ tylko klienci znają odpowiedzi na nurtujące ich pytania czy wyzwania (…). Coach może dostarczyć klientowi przydatnych informacji, ale od Klienta zależy czy zechce z nich skorzystać, czy nie.

2. Zadając odpowiednie pytania, stawiając wyzwania i udzielając wsparcia, coach sprawia, że klient zaczyna korzystać z własnych zasobów.

3. Coaching dotyczy całej osoby -z jej przeszłością, teraźniejszością i przyszłością.

4. Klient wybiera temat, co stanowi największą różnicę pomiędzy coachingiem, a np. szkoleniem.

5. Coach i klient są sobie równi, pracują jako partnerzy, a podstawą ich współpracy jest wzajemny szacunek.

6. Celem coachingu jest zmiana i działanie.

Którą książkę wybrać?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – najlepiej obie. 

Zakres książek nie pokrywa się ze sobą, „Coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnej organizacji” świetnie objaśnia teoretyczne podstawy coachingu i ewolucję zarządzania kapitałem ludzkim – od klasycznego modelu do Management 3.0, a „Coaching grupowy” dostarcza konkretnych narzędzi, by tę teorię wdrożyć w życie codzienne coacha, trenera, lidera, nauczyciela i edukatora!

Zachęcamy do kupienia książek na GrubyTom.pl!

Po więcej treści zapraszamy na naszego Facebooka: Księgarnia Gruby Tom - Facebook 🤗