Autor: | Martin Reeves, Jack Fuller |
Wydawnictwo: | MT Biznes |
Kod: | MT22004 |
ISBN: | 9788382311341 |
Numer wydania: | 1 |
Data premiery: | 21.04.2023 |
Format: | 165 mm x 233 mm |
Oprawa: | miękka ze skrzydełkami |
Tytuł oryginalny: | The Imagination Machine How to Spark New Ideas and Create Your Company’s Future |
Ilość stron: | 352 |
Przekład: | Anita Doroba |
Maszyna kreatywności
Maszyna kreatywności, Martin Reeves, Jack Fuller
To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z kreatywności, innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost.
Dziś, gdy przewaga konkurencyjna jest coraz bardziej krótkotrwała, modele biznesowe zmieniają się coraz szybciej, a sztuczna inteligencja przekształca sposób, w jaki pracujemy – firmom bardziej niż kiedykolwiek potrzeba wyobraźni i kreatywności. Aby znajdować nowe szanse, obmyślać na nowo swój biznes i odkrywać ścieżki rozwoju. Lecz by tworzyć innowacyjne rozwiązania, firmy potrzebują zarówno mechanizmów wyzwalających wyobraźnię i kreatywność pracowników, jak i systemu, który przekształca ich pomysły w praktyczne, dające się wykorzystać projekty. I właśnie na tych dwóch ważnych aspektach skupia się książka Maszyna kreatywności.
Korzystając z doświadczeń i spostrzeżeń szefów wielu firm, jak również z osiągnięć neurobiologii, informatyki, psychologii i filozofii, Martin Reeves z Instytutu Hendersona w Boston Consulting Group i Jack Fuller, ekspert w dziedzinie neurobiologii, przedstawiają fascynujące spojrzenie na mechanikę kreatywności. Pokazują, jak wyobraźnia, kreatywność i uczenie się mogą stać się kluczem do trwałego i długoterminowego sukcesu w biznesie. Opisują też możliwości wykorzystania w procesach kreatywnych sztucznej inteligencji.
Reeves i Fuller dają liderom konkretne narzędzia i metody pozwalające tworzyć i wdrażać innowacyjne pomysły.W swojej książce przedstawiają proces rodzenia się idei i wprowadzania ich w życie, na który składa się:
1. Uwiedzenie: Jak otworzyć się na zaskoczenie
2. Idea: Jak generować nowe pomysły
3. Zderzenie: Jak obmyślać na nowo swoje idee w oparciu o informacje zwrotne ze świata rzeczywistego
4. Epidemia: Jak rozprzestrzeniać ewoluującą ideę wśród innych
5. Nowa zwyczajność: Jak przekształcić swoją nowatorską ideę w akceptowaną rzeczywistość
6. Na bis: Jak wciąż na nowo odtwarzać ten proces
Ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego menedżera, który chce zaszczepić zarówno w pojedynczych osobach, jak i całych zespołach potrzebę kreatywności, odkrywania i eksperymentowania. W biblioteczce każdego lidera, który chce przekształcać idee w nową rzeczywistość.
***
W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach. Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się.
– Jørgen Vig Knudstorp, prezes wykonawczy LEGO Brand Group, były prezes i CEO LEGO Group
Kreatywność i wyobraźnia coraz bardziej stają się najważniejszym źródłem wielkich sukcesów biznesowych. A jednak nie naucza się ich w większości szkół biznesu, nie zachęca się do nich w większości kultur biznesowych i są one zazwyczaj tłumione przez najpopularniejsze procesy zarządzania. Reeves i Fuller napisali zachwycającą analizę wyobraźni w biznesie, którą powinien przeczytać każdy lider chcący odnieść długoterminowy sukces.
– Alan Murray, CEO, Fortune Media
Nie wszyscy możemy być artystami, ale najwyższy czas, byśmy zaczęli myśleć jak oni. Jeśli chcesz uciec od tyranii miar i przyrostów i na poważnie, kreatywnie i z odwagą zmierzyć się z niepewnością, ta książka jest świetnym początkiem.
– Margaret Heffernan, autorka książki Niemierzalne
Martin Reeves i Jack Fuller zabierają nas na wspaniałą wyprawę od malowideł jaskiniowych po obrazy tworzone przez sztuczną inteligencję, od LEGO do Play-Doh i idei, które przyczyniły się do powstania Amazona i Disneya. Bądź gotowy na inspirację.
–Bob Goodson, Prezes NetBase Quid
***
MARTIN REEVES – starszy partner i dyrektor zarządzający w Boston Consulting Group. Współautor książki Your Strategy Needs a Strategy oraz autor artykułów dla takich czasopism, jak „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” czy „Strategy Science”. Jest szefem BCG Henderson Institute, będącego wewnętrznym think tankiem BCG.
JACK FULLER – były kierownik projektu specjalnego BCG Henderson Institute, założyciel Casati Health, firmy wprowadzającej nowe wyobrażenie zdrowia psychicznego i fizycznego, oraz stypendysta Rhodes Scholarship w dziedzinie neurobiologii i teologii filozoficznej.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj na naszego TikToka:
@ksiegarniagrubytom 2 książki o kreatywności i 4 zasady kreatywności #kreatywność #booktok #książka #biznes #pomysł ♬ dźwięk oryginalny - Gruby Tom
MT Biznes sp z o.o
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
Polska
DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy | od 9.99 zł |
InPost Paczkomat 24/7 | od 13 zł |
Punkt DHL Parcelshop | od 14 zł |
Firma kurierska | od 14 zł |
Firma kurierska DHL | od 14 zł |
Kurier DPD | od 14 zł |
Kurier Inpost | od 14 zł |
Darmowa dostawa | od 159 zł |
7 zasad, które pozwolą Ci rozwijać wyobraźnię w biznesie
Brak ocen.
Bądź pierwszy i dodaj opinię.
32 zł
Data premiery: 14.10.2022
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 400

Data premiery: 13.11.2024
Format: 163 mm x 235 mm
Oprawa: twarda
Ilość stron: 464

Data premiery: 04.10.2024
Format: 141 mm x 215 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 360

Data premiery: 12.05.2023
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 384

Data premiery: 22.04.2022
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 350

Data premiery: 11.02.2025
Format: 155 mm x 230 mm
Oprawa: twarda z obwolutą
Ilość stron: 384

Data premiery: 26.01.2018
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 352

Wszyscy codziennie opowiadamy historie Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy podczas randki. Opowieść to idealny

Data premiery: 27.09.2024
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 328

Data premiery: 18.09.2015
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 136

Data premiery: 05.05.2017
Format: 144 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 276

Data premiery: 05.04.2022
Format: 140 mm x 205 mm
Oprawa: twarda
Ilość stron: 312
