Maszyna kreatywności

Autor: Martin Reeves, Jack Fuller
Wydawnictwo: MT Biznes
Kod: MT22004
ISBN: 9788382311341
Numer wydania: 1
Data premiery: 21.04.2023
Format: 165 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Tytuł oryginalny: The Imagination Machine How to Spark New Ideas and Create Your Company’s Future
Ilość stron: 352
Przekład: Anita Doroba
To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić ... Zobacz cały opis

To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z kreatywności, innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost.

Dziś, gdy przewaga konkurencyjna jest coraz bardziej krótkotrwała, modele biznesowe zmieniają się coraz szybciej, a sztuczna inteligencja przekształca sposób, w jaki pracujemy – firmom bardziej niż kiedykolwiek potrzeba wyobraźni i kreatywności. Aby znajdować nowe szanse, obmyślać na nowo swój biznes i odkrywać ścieżki rozwoju. Lecz by tworzyć innowacyjne rozwiązania, firmy potrzebują zarówno mechanizmów wyzwalających wyobraźnię i kreatywność pracowników, jak i systemu, który przekształca ich pomysły w praktyczne, dające się wykorzystać projekty. I właśnie na tych dwóch ważnych aspektach skupia się książka Maszyna kreatywności.

Korzystając z doświadczeń i spostrzeżeń szefów wielu firm, jak również z osiągnięć neurobiologii, informatyki, psychologii i filozofii, Martin Reeves z Instytutu Hendersona w Boston Consulting Group i Jack Fuller, ekspert w dziedzinie neurobiologii, przedstawiają fascynujące spojrzenie na mechanikę kreatywności. Pokazują, jak wyobraźnia, kreatywność i uczenie się mogą stać się kluczem do trwałego i długoterminowego sukcesu w biznesie. Opisują też możliwości wykorzystania w procesach kreatywnych sztucznej inteligencji.

Reeves i Fuller dają liderom konkretne narzędzia i metody pozwalające tworzyć i wdrażać innowacyjne pomysły.W swojej książce przedstawiają proces rodzenia się idei i wprowadzania ich w życie, na który składa się:

1. Uwiedzenie: Jak otworzyć się na zaskoczenie

2. Idea: Jak generować nowe pomysły

3. Zderzenie: Jak obmyślać na nowo swoje idee w oparciu o informacje zwrotne ze świata rzeczywistego

4. Epidemia: Jak rozprzestrzeniać ewoluującą ideę wśród innych

5. Nowa zwyczajność: Jak przekształcić swoją nowatorską ideę w akceptowaną rzeczywistość

6. Na bis: Jak wciąż na nowo odtwarzać ten proces

Ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego menedżera, który chce zaszczepić zarówno w pojedynczych osobach, jak i całych zespołach potrzebę kreatywności, odkrywania i eksperymentowania. W biblioteczce każdego lidera, który chce przekształcać idee w nową rzeczywistość.

***

W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach. Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się.

Jørgen Vig Knudstorp, prezes wykonawczy LEGO Brand Group, były prezes i CEO LEGO Group

 

Kreatywność i wyobraźnia coraz bardziej stają się najważniejszym źródłem wielkich sukcesów biznesowych. A jednak nie naucza się ich w większości szkół biznesu, nie zachęca się do nich w większości kultur biznesowych i są one zazwyczaj tłumione przez najpopularniejsze procesy zarządzania. Reeves i Fuller napisali zachwycającą analizę wyobraźni w biznesie, którą powinien przeczytać każdy lider chcący odnieść długoterminowy sukces.

Alan Murray, CEO, Fortune Media

 

Nie wszyscy możemy być artystami, ale najwyższy czas, byśmy zaczęli myśleć jak oni. Jeśli chcesz uciec od tyranii miar i przyrostów i na poważnie, kreatywnie i z odwagą zmierzyć się z niepewnością, ta książka jest świetnym początkiem.

Margaret Heffernan, autorka książki Niemierzalne

 

Martin Reeves i Jack Fuller zabierają nas na wspaniałą wyprawę od malowideł jaskiniowych po obrazy tworzone przez sztuczną inteligencję, od LEGO do Play-Doh i idei, które przyczyniły się do powstania Amazona i Disneya. Bądź gotowy na inspirację.

Bob Goodson, Prezes NetBase Quid

 

***

 

MARTIN REEVES – starszy partner i dyrektor zarządzający w Boston Consulting Group. Współautor książki Your Strategy Needs a Strategy oraz autor artykułów dla takich czasopism, jak „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” czy „Strategy Science”. Jest szefem BCG Henderson Institute, będącego wewnętrznym think tankiem BCG.

JACK FULLER – były kierownik projektu specjalnego BCG Henderson Institute, założyciel Casati Health, firmy wprowadzającej nowe wyobrażenie zdrowia psychicznego i fizycznego, oraz stypendysta Rhodes Scholarship w dziedzinie neurobiologii i teologii filozoficznej.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj na naszego TikToka: 

@ksiegarniagrubytom 2 książki o kreatywności i 4 zasady kreatywności #kreatywność #booktok #książka #biznes #pomysł ♬ dźwięk oryginalny - Gruby Tom

 

Martin Reeves
Jack Fuller
Paczkomaty Inpost od 13 zł
Punkt DHL Parcelshop od 14 zł
Firma kurierska od 14 zł
Kurier Inpost od 14 zł
Firma kurierska DHL od 14 zł
Darmowa dostawa od 159 zł

Brak ocen.

Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię, komentarz lub ocenę:
Ten produkt możesz kupić TANIEJ, w zestawie
1 x
Jak podzielić tort
1 x
Maszyna kreatywności
Taniej o 28 %
W zestawie oszczędzasz
32 zł
114.80 zł
82.41 zł
Nasi klienci wybrali także