Jak przyciągnąć klientów? 3 książki o content marketingu, które warto przeczytać

Bill Gates już w latach 90. XX w. napisał esej „Content is King”. Trudno się z tym nie zgodzić. Dobry content marketing to niezbędna cegiełka budująca sukces każdej kampanii, która ma ogromny wpływ na decyzje konsumenta. Badania przeprowadzone przez Google i Forrester pokazują, że średnio około 70% klientów przed zakupem przeprowadza research online. W rezultacie na sprzedaż znacznie większy wpływ ma to, co klient znajdzie o firmie i produkcie czy naszej usłudze w sieci, niż to, co usłyszy od sprzedawców.  

 

Content marketing stopniowo przestał być opcją i stał się koniecznością. Dlatego, jeśli jesteś przedsiębiorcą lub marketerem przygotowującym codzienną treść dla mediów społecznościowych, blogów lub newsletterów, te trzy książki o marketingu pomogą Ci tworzyć jeszcze lepsze treści.

Dopiero zaczynasz własne działania content marketingowe i chcesz poćwiczyć umiejętność przelewania myśli na papier?

Jeśli tak, sięgnij po książkę, a raczej kursoksiążkę Klaudyny Maciąg Pisz. Publikuj. Działaj. Jest w niej trochę o tym, co publikować, jak pisać i gdzie pokazywać efekty swojej pracy. A przede wszystkim znajdziesz tam mnóstwo ćwiczeń i zadań kreatywnych, by wiedza nie została wyłącznie w Twojej głowie, ale od razu przełożyła się na praktykę i namacalne efekty w postaci nowych treści.

Już piszesz, ale chcesz, by twoje treści były zabójczo skuteczne, diabelsko angażujące i przykleiły się do czytającego jak rzep?

ChipDan Heath oraz ich książka  Przyczepne historie pokażą Ci, jak można „zaprogramować” content, żeby „przyczepił się” do mózgu odbiorcy. Wystarczy w tworzonym materiale wykorzystać sześć elementów chwytliwych opowieści, które wyodrębnili bracia Heath. Książkę polecają m.in. Paweł Tkaczyk, Kamil Kozieł, Piotr Bucki czy Janina Bąk jako jedną z najlepszych publikacji o storytellingu i marketingu treści.

Często siedzisz nad pustą kartką i szukasz inspiracji do stworzenia kolejnych materiałów?

Książka Marcusa Sheridana Co chce wiedzieć klient  może rozwiązać ten problem. Marcus wytypował pięć kategorii pytań, jakie najbardziej interesują klientów, oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują najczęściej, gdy muszą podjąć decyzję zakupową i które zapewnią Ci większy ruch, konwersje, leady i sprzedaż.

Content marketing jest świetnym narzędziem uzupełniającym szereg innych działań marketingowych.  Pomaga klientom w podjęciu decyzji zakupowej oraz pozwala stopniowo obniżyć wydatki na płatny ruch, ale na to wszystko potrzeba miesięcy ciężkiej pracy. A jak wynika z badań Microsoftu, na przyciągnięcie uwagi swojego odbiorcy masz jedynie około 10 sekund. Jeśli w tym czasie ci się to nie uda – klient ucieknie na inną stronę, blog czy profil w social mediach. Te 3 książki: Pisz. Publikuj. Działaj Klaudyny Maciąg,  Przyczepne historie Chipa i Dana Heath oraz Co chce wiedzieć klient Marcusa Sheridana pomogą Ci zoptymalizować proces tworzenia contentu, przyciągnąć uwagę czytelnika oraz pozwolą zdobyć wielu zadowolonych klientów.

Po więcej treści zapraszamy na naszego Facebooka: Księgarnia Gruby Tom - Facebook 🤗