Co chce wiedzieć klient? - RECENZJA

Co chce wiedzieć klient? A co chce wiedzieć przedsiębiorca? Być może zaskoczę Cię, kiedy powiem, że często to jedno i to samo! 
 

”Niemożliwe!” aż ciśnie Ci się na usta? A czy to nie klient powinien być oczkiem w głowie przedsiębiorcy? Czy nie odpowiedź na pytania, które go nurtują powinna być najważniejsza? Znasz odpowiedzi na te pytania? Czy wiesz, co na przykład blokuje go przed zakupem? 

Właśnie o tym - i wielu innych praktycznych poradach - pisze w swojej książce Marcus Sheridan. ,,Co chce wiedzieć klient?” to świetny przewodnik dla firm, który pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby klientów i zdobyć ich zaufanie.

 

Opisana przez Marcusa Sheridana metoda TAYA - They Ask, You Answer, podkreśla znaczenie przejrzystości, uczciwości i zorientowania na klienta w content marketingu. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że powinniśmy być szczerzy w kontakcie z klientem. A co jeśli będziemy zbyt szczerzy? To źle zadane pytanie. Powinno brzmieć: czy w ogóle można być zbyt szczerym, kiedy chodzi o nasz produkt czy usługę? Jeśli ma wady, klient i tak je zauważy. Ale jeśli to my mu je pokażemy, wyróżnimy się autentycznością! Pozycja autorytetu w swojej branży nikomu jeszcze nie zaszkodziła!

Co z tego, że nie jesteśmy najlepsi we wszystkim, skoro jesteśmy najlepsi w tym, co najważniejsze? Albo: co z tego, że za nasz produkt musisz zapłacić więcej, skoro jest lepszy niż produkty konkurencji? Innymi słowy: jest tego wart. Kolejne pytanie: czy jeśli pokażemy wady naszego produktu albo usługi, klienci nie uciekną do konkurencji? A czy produkty i usługi konkurencji nie mają wad? Na to również Marcus Sheridan zwraca uwagę.

Dobrą metodą przekonania do siebie klientów będzie stworzenie rankingu, w którym pokażemy, które produkty są najlepsze pod jakim względem. I nie - nie musimy być w tym rankingu na pierwszym miejscu. Dlaczego? Bo to my odpowiedzieliśmy na wszystkie pytania klienta, który przyszedł do nas z konkretnym problemem. ,,...You Answer”, pamiętasz? Rozwiązanie problemu klienta, buduje zaufanie do rozwiązującego. Czyli do nas.

Jedno jest pewne - ,,Co chce wiedzieć klient?” to książka warta zainteresowania. Dlatego też zainteresował się nią nasz znajomy Szaman i nagrał bardzo ciekawą recenzję:

 

Po więcej treści zapraszamy na naszego Facebooka: Księgarnia Gruby Tom - Facebook 🤗