Na jakie książki czekają pracownicy Wydawnictwa MT Biznes w 2025 roku?

31.01.2025

Jaka jest Twoja ulubiona książka? – pytamy często naszych czytelników.

A teraz odwróćmy role: zapytaliśmy ludzi z naszego Wydawnictwa

– Na jaką książkę czekasz najbardziej w 2025 roku?

Niektóre odpowiedzi z pewnością Was zaskoczą.

 Jedno jest pewne! Nie będzie u nas nudy w tym roku!

 

Przyznajcie się, kto z Was ma w sobie „surowego wewnętrznego krytyka”? I potrzebuje go trochę uciszyć i uwolnić się od niego?

Jeśli tak macie, nie jesteście sami -  Justyna Malatyńska, Wydawca prowadzący zajmująca się produkcją książek naszych Wydawnictw (MT Biznes, Larum, Poltext, Słówko, Prześwity i Endorfina) widzi to tak:

Mój wewnętrzny inspektor kontroli jakości o bystrym oku wyłapuje każdy błąd. Jestem perfekcjonistką, więc sama jestem swoim największym krytykiem.

Lęk i depresja nasilają się w szybkim tempie, a jedną z przyczyn są coraz wyższe standardy, jakie sobie narzucamy w kwestii produktywności i sukcesu.

Ta książka to obietnica uwolnienia się od samokrytyki, złapanie oddechu i smaku pełnego życia.

Dr Ellen Hendriksen pisze w książce How to Be Enough: Self-Acceptance for Self-Critics and Perfectionists z autorytetem i wiedzą klinicysty, a jednocześnie ze współczuciem, humorem i głębokim zrozumieniem. Dzieli się praktyczną, inspirującą wizją tego, jak wyleczyć perfekcjonistę w sobie, problem, który zbyt łatwo może utrudnić życie wielu z nas.

 

Czasem, by uciszy tego krytyka, warto się… dobrze wyspać:

„Recepta na sen. Mikronawyki, które wspierają głęboki odpoczynek i lepszą regenerację” to książka, na którą czekam od dawna – bo sen to nie luksus, to fundament zdrowia mówi nam Ania Lach, wrażliwa Marketerka. W świecie przebodźcowania, gdzie presja działania nie daje przestrzeni na prawdziwy odpoczynek, ta pozycja przypomina, że sen jest naszą siłą. Opierając się na mocy mikronawyków, autor pokazuje, jak drobne, codzienne zmiany mogą przywrócić harmonię ciału i umysłowi, pomagając stworzyć rutynę sprzyjającą głębokiemu odpoczynkowi. Osobiście wierzę, że sen to nasza supermoc, a regeneracja to nie kaprys, to nasz klucz do lepszego życia.

 

No dobra, wyspaliśmy się to pora teraz popracować. Przyznacie, że nie ma trudniejszej roli w firmie niż Prezes. To zawsze największa odpowiedzialność, to często samotność lidera. Ale z tą samotnością to tak być nie musi!

W literaturze dotyczącej zarządzania i w praktyce prowadzenia firm przechodziliśmy od mikrozarządzania, despotyzmu i sztywnej, rozbudowanej hierarchii do humanokracji i turkusowych organizacji. Żadna z tych propozycji do mnie nie przemawia. Szukam wciąż swojej i może znalazłam w książce "Never lead alone", rekomenduje nam Kasia Graca, CEO MT Biznes. 

 

W zarządzaniu kluczowa jest strategia i myślenie długofalowe.

Łukasz Żuławnik, kierownik działu sprzedaży i opiekun wydawnictwa Prześwity ma coś dla Was:

Czekam na „Twórców nowoczesnej strategii” gigantyczna książka i biblia strategii – pozycja obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się wojskowością, historią i właśnie strategią. Niesamowita podróż od czasów starożytnych do współczesności przez pola bitew i sztaby najsłynniejszych wodzów, jakich nosiła ziemia. Jeżeli to za mało, to dodam, że książkę poleca gen. Andrzejczak oraz Sławomir Dębski – ludzie, którzy są praktykami i są świadomi, jak istotną wiedzę przekazuje ta pozycja.

 

Czy można mówić o strategii „wychowania” dziecka? Nie wiemy, ale jednego mamy pewność:

„Wszystko zaczyna się od rodziców” – tak nosi tytuł książki którą rekomenduje nam Dorota Borawska, która zajmuje się pomocą w wydaniu książki w selfpublishngu. Dorota mówi nam:

Przykładam dużą wagę do budowania relacji czy to z najbliższymi czy z osobami w pracy i znajomymi. Jeśli chcemy wprowadzić jakieś zmiany w zachowaniu to musimy zacząć od siebie, bo to na siebie mamy wpływ. A to jak w reakcji na nasze zachowanie zmieni się postawa innych, to tylko efekt uboczny 😉.

Spokojne rodzicielstwo. Konsekwentne rodzicielstwo. Rodzicielstwo oparte na więzi. Te zasady mocno wpisują się w mój styl i  chętnie przeczytam więcej o tym jak sobie jeszcze lepiej radzić z niechcianymi zachowaniami dzieci.

Jeśli chcesz wydać książkę jako selfpublisher, Dorota dzieli się wiedzą jak to zrobić na LinkedIN.

 

Chyba nie ma innego kraju, w którym rodzina ma tak duże znaczenie, jak we Włoszech.

Marcin Kowara, specjalista ds. marketingu e-commerce napisał nam: Włochy to unikalny kraj na mapie świata. Niesamowita architektura, kultowe dzieła najsłynniejszych artystów, fantastyczna kuchnia i obsesyjna wręcz miłość do futbolu – to wszystko sprawia, że Italia fascynuje i przyciąga do siebie tabuny turystów. Również i mnie urzekło włoskie la dolce vita, przejawem czego są nie tylko podróże na Półwysep Apeniński, lecz także nauka tego przepięknego języka. Z niecierpliwością czekam zatem na publikację książki „Włoski dla leniwych”, dzięki której wejdę na wyższy poziom w mojej przygodzie z nauką włoskiego. Dużym atutem tej książki są proste i przystępne wyjaśnienia zagadnień, które na pierwszy rzut oka mogą wyglądać na skomplikowane.

 

Jak już jesteśmy przy mapie świata, przenieśmy się nieco bardziej na południe:

Brama do Europy. Czy północna Afryka zdecyduje o przyszłości Starego Kontynentu?  - to książka którą rekomenduje Gabriela Masztafiak zajmująca się marketingiem i promocją Wydawnictwa Prześwity:

Gdzie leży granica Europy? Z geograficznego punktu widzenia to proste – na przylądku Marroquí. Jednak polityka UE każe nam upatrywać jej znacznie dalej. Liczne programy współpracy oraz miliardy euro inwestowane w inicjatywy prorozwojowe krajów takich jak Maroko, Algieria, Tunezja, Libia oraz Egipt pokazują, że Afryka Północna staje się strategiczną częścią europejskich interesów bezpieczeństwa. Maciej Pawłowski nie mierzy się więc z pytaniem, jak zamknąć granicę, lecz jak postępować z bramą, do której klucze leżą po drugiej stronie płotu?

Czekam na tę książkę, bo niesie za sobą odpowiedzi na niezwykle palące pytania współczesności. 

 

Zabraliśmy Was na niezłą „książkową” wycieczkę! Może powinniśmy zostać biurem podróży? 🤔

Wróćmy do Europy, tu niepokojące wieści dochodzą od naszego zachodniego sąsiada:

Kaput. Koniec niemieckiego cudu gospodarczego

Znakomicie podana (220 stron, bez żargonu ekonomicznego, bez nawet jednej tabeli z liczbami i bez wykresów) synteza dużych i strukturalnych problemów gospodarczych najważniejszego partnera gospodarczego Polski. Autorem książki jest niemiecki dziennikarz z wieloma latami pracy w "Financial Times", który wtyka kij w oko swoim rodakom, że aż boli. Nasi niemieccy sąsiedzi tyle się nabijali z Polnische Wirtschaft, no to mają teraz swoje Deutsche Wirtschaft, podczas gdy polska gospodarka ma się całkiem nieźle. Najlepsza książka ekonomiczna 2025 roku.

Książkę rekomenduje redaktor Marek Rostocki. Marek nie poprzestał na jednej rekomenduje jeszcze uzbrojenie się w cierpliwość i oczekiwanie w blokach startowych na: Nvidia. Droga do sukcesu. Jak Jensen Huang stworzył technologicznego giganta

Pierwsza biografia jednego z wielkich graczy w dziedzinie sztucznej inteligencji, który wstrząsnął amerykańską giełdą i światową gospdarką. Niewiarygodna historia  o tym, jak firma projektująca chipy graficzne do gier komputerowych wyrosła na giganta eksplodującej branży AI. Fascynujący ludzie i technologie oraz niebywała opowieść biznesowa. Przy okazji czytelnik wreszcie się dowie, dlaczego programowalne procesory graficzne Nvidii są dzisiaj najgorętszym towarem na światowym rynku oraz najbardziej politycznym i strategicznym kawałkiem krzemu w historii. 

O tej drugiej książce Marek niedawno napisał na LinkedIN.

 

Strategia to słowo odmieniane przez wszystkie przypadki.  Ale życie to nie tylko strategia, wpuścimy teraz trochę uczuć do naszego „strategicznego” świata:

Czekam na „One Second to Love” Kristiny Moninger, pierwszy tom z serii Breaking Wives mówi nam Aneta Boratyńska, która odpowiada za produkcję książek. To również dzięki Anecie nasze książki są naszą wizytówką. Wróćmy do „One Second to Love”:

Książka zapowiada się na głęboko emocjonującą opowieść o miłości, która może zmienić życie bohaterów w jednej chwili. Jestem ciekawa, jak autorka wprowadzi mnie w świat pełen intensywnych uczuć i trudnych wyborów, które bohaterowie będą musieli podjąć. Uwielbiam historie, które angażują emocjonalnie i zmuszają do refleksji, a ta książka wydaje się spełniać te oczekiwania.

 

A teraz spójrzcie na inne kobiece spojrzenie redaktorki Urszuli Gabryelskiej:

Czekam na dwie książki Wieki światłe. Nowa historia średniowiecznej Europy oraz Femina. Nowa historia średniowiecza poprzez wypisane z niej kobiety. Obie będą zagłębiały się w 1000-letnię historię epoki i usiłowały rzucić trochę światła na czasy, które uważamy za mroczne. Mam nadzieję, że książki te będą dla mnie takim samym odkryciem poznawczym jak Jesień średniowiecza Johana Huizinga. Z chęcią przeczytam książki, które przedstawią panoramiczny obraz średniowiecznego społeczeństwa, sposób myślenia ludzi, obyczaje, stosunek do sztuki i do religii. Interesuje mnie szczególnie książka Janiny Ramirez, która obiecuje czytelnikom, że wyjaśni, dlaczego kobiety zostały wymazane z historii i dlaczego zmanipulowano nasz pogląd na temat średniowiecza. Jedną z wpływowych kobiet tamtych czasów, które opisuje Ramirez, jest królowa Jadwiga. Ciekawa jestem, do jakich dokumentów dotarła autorka i w jaki sposób przedstawiła polską władczynię, jedyną kobietę w Europie, którą nazywano królem.

Ale tu się działo! Już dobór słów Uli zachęca do przeczytania tych książek.

 

Skoro mowa o zachętach do przeczytania książek, to pierwsze skrzypce odgrywa w firmie Marketing.

Marta Gulańczyk, marketerka ma coś dla Was:

Najbardziej czekam na książkę „Iluzja wyboru, czyli jak kupujemy”. Mimo, że pracuję w marketingu od kilku lat i wielokrotnie zgłębiałam ten temat to widzę jak sama odruchowo łapię się na metody marketingowe i sprzedażowe oparte na ekonomii behawioralnej. Czyli działa!  A ta książka, nie tylko pozwala zrozumieć, jak wybierają klienci, ale daje mnóstwo praktycznych przykładów jak te wybory przełożyć na korzyść naszej marki.

 

Co jest najbliżej marketingu? Sprzedaż!

No i na koniec mamy dla Was rekomendacje książki Pawła Jaczewskiego, który jest i marketerem i handlowcem: Efekt JOLT w sprzedaży to będzie mój nr 1 w tym roku. Pracuję w sprzedaży od 11 lat i najbardziej pamiętam frustrujące sytuacje, gdy przedstawiłem ofertę potencjalnemu klientowi. Licząc na zawarcie umowy, mój (nadal potencjalny) klient mówił:
„Panie Pawle, zastanowię się”.

Niestety, On się nie zastanawiał. On mi odmówił nie mówiąc tego wprost. To bolało najbardziej. Wiem już jakie błędy wtedy popełniłem. Uświadomił mi to „Efekt JOLT w Sprzedaży”.

I jeszcze jedno: dużą bolączką książek o sprzedaży jest to, że metoda działa tylko wąskim zakresie.

 „Efekt JOLT w sprzedaży” jest inny! Autorzy opierając się na analizie ponad 2,5 miliona rozmów sprzedażowych z różnych branż odkryją przed Wami, jak eliminować kluczową barierę w sprzedaży – strach przed porażką. Czekam z niecierpliwością.

 

A Wy na co czekacie?
Podzielcie się w komentarzu.