Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo

Autor: Halavais Alexander
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kod: 57005500100KS
ISBN: 978830116971801
Numer wydania: 1
Format: 14.5x21.0cm
Ilość stron: 264
Wyszukiwanie informacji jest, zaraz po e-mailu, najpopularniejszym działaniem w Internecie. Co więcej, coraz bardziej jesteśmy przekonani, ... Zobacz cały opis
Powiadom

Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Halavais Alexander

Wyszukiwanie informacji jest, zaraz po e-mailu, najpopularniejszym działaniem w Internecie. Co więcej, coraz bardziej jesteśmy przekonani, że jeśli czegoś wyszukiwarka nie znajdzie, to dana rzecz nie istnieje. Napisano wiele o tym, jak korzystać i ulepszać wyszukiwarki, jednak do tej pory mało powiedziano o społecznych i kulturalnych skutkach wyszukiwarek. Autor pyta nie tylko o to, jak działają, ale przede wszystkim bada techniki wykorzystywane do manipulacji nimi – od uzyskania lepszych rankingów do cenzury. Doskonała lektura dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak wyszukiwarki kształtują naszą tożsamość , w jakim stopniu polityka wpływa na sposób ich wykorzystywania, nadużywania i regulowania oraz co to oznacza dla prywatności i demokracji? ...rozszyfrowanie czarnej skrzynki wyszukiwarki powinno interesować nie tylko technologów i marketerów, ale każdego, kto chce rozumieć, jak pojmujemy ten od niedawna połączony w sieć świat. Wyszukiwarki zaczęły odgrywać główną rolę w ujarzmianiu i kontrolowaniu stale powiększającego się morza informacji, które są nam dostępne a jednak ufamy im chętniej niż powinniśmy. Bezpłatnie oddzielają, jak się wydaje, ziarna od plew i odpowiadają na nasze najbardziej wnikliwe, jak i najbardziej trywialne, pytania. Stały się obiektem wiary. Wiele wymagamy od wyszukiwarek, czego one żądają w zamian? Urządzenia te są jednocześnie najbardziej i najmniej widoczną częścią cyfrowej rewolucji sieci. Nowoczesna wyszukiwarka przejęła rolę, którą starożytni przedstawiciele wielu kultur przypisywali wyroczni: mianowicie źródła wiedzy na temat świata i tego, kim jesteśmy. Halavais Alexander, socjolog wykładający interaktywną komunikacją na uniwersytecie Quinnipiac,

Halavais Alexander
Producent / Podmiot odpowiedzalny

WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA

UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa Polska

Kontakt

E-mail: dyrektywa@pwn.pl

DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy od 9.99 zł
InPost Paczkomat 24/7 od 13 zł
Firma kurierska od 14 zł
Firma kurierska DHL od 14 zł
Kurier DPD od 14 zł
Kurier Inpost od 14 zł
Punkt DHL Parcelshop od 14 zł
Darmowa dostawa od 159 zł

Brak ocen.

Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię, komentarz lub ocenę: