Chcesz pozyskiwać więcej klientów? Stwórz Buyer Personę

Stwórz samodzielnie Buyer Personę. Autorka przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces zrozumienia, odkrywania i opisu Buyer Person. Jakie kroki zrozumiesz i wdrożysz podczas czytania książki?

  1. Impuls do działania. Obszar ten pozwala zrozumieć główny powód, dla którego jedni klienci w ogóle zwrócili uwagę na rozwiązanie podobne do tego, które oferuje Twoja firma, podczas gdy inni nie myślą o zmianie i są zadowoleni ze status quo.
  2. Czynniku sukcesu – obejmują wszystkie operacyjne lub osobiste rezultaty, które buyer persona spodziewać po zakupie rozwiązania oferowanego przez twoją firmę.
  3. Postrzegane bariery – ten obszar jest często zwany „złymi wiadomościami”, ponieważ te informacje mówią, co takiego utrudnia lub uniemożliwia kupującym branie pod uwagę Twojego rozwiązania, a także dlaczego sądzą, że propozycje konkurentów są lepsze.
  4. Ścieżka zakupowa klienta – ten obszar pozwala zrozumieć przebieg procesu decyzyjnego – historię tego, w jaki sposób klient przeanalizował wszystkie opcje, wyeliminował część propozycji i w końcu dokonał ostatecznego wyboru.
  5. Kryteria decyzyjne – znajomość kryteriów decyzyjnych pozwoli Ci poznać konkretne atrybuty twojego produktu, usługi lub rozwiązania rozpatrywane przez twoich klientów, kiedy porównują różne oferty.

„Zrób miejsce przy stole dla twojego klienta” zachęca Adele Revella – autorka Buyer Persony.

Po więcej cennych rad zapraszamy do lektury książki. Buyer Persona to książką do której będziesz wielokrotnie wracał/a. To narzędziownik, dzięki któremu pozyskasz klientów!

Poznaj też opinię Czytelnika, Trenera Sprzedaży i Marketingu Grzegorza Barszcza

„Ta książka to prawdziwa "REWELA". Książka napisana przystępnym językiem.

Autorka prowadzi punkt po punkcie przez proces zrozumienia, odkrywania i opisu Buyer Person. Podpowiada jak prowadzić wywiady z klientami i interpretować ich wyniki. Zwraca szczególną uwagę na nastawienie na słuchanie a nie szukanie potwierdzenia wcześniej postawionych tez. To niezwykle ważne, ponieważ u moich klientów często spotykam bardzo szczegółowe persony, z którymi nikt nie rozmawiał. Wielokrotnie widziałem jak postawiona hipoteza - prawie pewnik - rozsypywała się jak domek z kart podczas wywiadów z klientami. Adele Revella w ostatniej części książki opisuje jak modyfikować komunikaty do konkretnych Buyer Person.

To wy decydujecie co, komu i w jaki sposób chcecie powiedzieć klientowi.

Jeżeli jesteście w przededniu sesji strategicznej w Waszej firmie.

Niech Wasza strategia nie pomija klientów.

Zanim zabierzecie się do pracy warto przeczytać tą książkę.”

👉 linkedin.com/in/grzegorzbarszcz/

Zobacz też case study jak tworzenie Buyer Persony przyda Ci się w sprzedaży telefonicznej

Artykuł napisał Paweł Jaczewski. Ze sprzedażą i obsługą klienta związany od 11 lat. Czyta i masowo „testuje” wiedzę z książek w swojej codziennej pracy.  Z książek MT Biznes i innych wydawnictw czerpie dobre praktyki współpracy z klientami. Na LinkedIN prowadzi cykl Jedna Książka w Tygodniu, w którym rekomenduje najlepsze książki biznesowe.

Po więcej treści zapraszamy na naszego Facebooka: Księgarnia Gruby Tom - Facebook 🤗