Autor: | Stanisław Trzciński |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Kod: | TO3325 |
ISBN: | 9788301230913 |
Numer wydania: | 1 |
Data premiery: | 06.09.2023 |
Format: | 165 mm x 235 mm |
Oprawa: | twarda z obwolutą |
Ilość stron: | 944 |
Zarażeni dźwiękiem (wersja limitowana z autografem)
Zarażeni dźwiękiem (wersja limitowana z autografem), Stanisław Trzciński
- Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?
- Czy maszyny zastąpią twórców i artystów?
- Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca?
- Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach?
- Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych?
- Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki?
- Jak będą wyglądały wirtualne koncerty?
- Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji?
Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.
To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.
Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.
Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki), a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”.
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa
Polska
Kontakt
E-mail: dyrektywa@pwn.pl
Firma kurierska | 0 zł |
InPost Paczkomat 24/7 | 0 zł |
DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy | 0 zł |
Firma kurierska DHL | 0 zł |
Kurier DPD | 0 zł |
Kurier Inpost | 0 zł |
Punkt DHL Parcelshop | 0 zł |
Brak ocen.
Bądź pierwszy i dodaj opinię.