Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Autor: Maciej Kołodziejski, Katarzyna Moskal-Kozak
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788366491700
Numer wydania: 1
Data premiery: 2021-09-15
Format: 295mm x 210mm
Ilość stron: 130

Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy sposób:

- budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to


... Zobacz cały opis

Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym , Maciej Kołodziejski, Katarzyna Moskal-Kozak


Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy sposób:

- budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć jego audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności wokalne i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji muzycznych,
- wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z wykorzystaniem jego naturalnej spontaniczności,
- zapewnić wielostronny rozwój dziecka w zróżnicowany sposób, wprowadzać autorski materiał muzyczny oparty na wielu skalach muzycznych,
- stworzyć dziecku przestrzeń do budowania relacji społecznych i doświadczeń emocjonalnych.

Sięgnij po książkę Na dobry początek…, która zawiera nuty 27 piosenek skomponowanych przez Macieja Kołodziejskiego do słów Katarzyny Moskal-Kozakoraz wyodrębnione z nich motywy tonalne i rytmiczne, 20 autorskich śpiewanek i rytmiczanek (wszystko nagrane na CD) i wiele pomysłów na zabawy muzyczno-ruchowe.
Propozycje te są nie tylko praktyczną egzemplifikacją podejścia autorów do umuzykalniania dzieci, ale także swoistym odwołaniem do teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona, koncepcji edukacyjno-muzycznych C. Orffa, E. Jaques-Dalcroze’a, Z. Kodály’a oraz teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

Muzyka, ruch, język i zabawa są ściśle powiązane i mogą się przenikać, a zarazem wchodzić w interakcje, nie tylko w edukacji muzycznej, ale również w pedagogice integracyjnej i edukacji specjalnej. Utwory inspirujące ruch, taniec, odgrywanie ról, język i ekspresja emocjonalna stanowią ważną część programu nauczaniai uczenia się dzieci najmłodszych. W muzykoterapii dzieci zaś, systematyczne korzystanie z piosenek jest jednym z podstawowych narzędzi, które terapeuta ma do dyspozycji, ponieważ w prawie wszystkich jej rodzajach piosenki wykorzystywane są do zachęcania do nawiązywania kontaktów, wspierania relacji lub wzajemnej pomocy, a więc służą dynamice rozwoju społecznego i emocjonalnego.Autorzy książki przygotowali także dodatkowe wersje nagrań (już wkrótce w sprzedaży):1. Śpiewanki i rytmiczanki w wersji mp3 – gotowe nagrania 10 śpiewanek (krótkich form melodycznych bez słów na różnych skalach i metrum)i 10 rytmiczanek (krótkich form rytmicznych, opartych na różnym metrum i sylabie neutralnej).2. Aranże w wersji mp3 – instrumentalne wersje 27 autorskich piosenek z książki wraz z gotowymi nagraniami motywów tonalnych i rytmicznych do słuchaniai imitowania przez dzieci. Materiał służy rozwijaniu słownika muzycznego dzieci oraz umożliwia wykorzystanie piosenek podczas zajęć muzycznych, uroczystościi innych zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych.3. Elektroniczną wersję płyty CD dołączonej do książki w formacie mp3.

Maciej Kołodziejski
Katarzyna Moskal-Kozak
Producent / Podmiot odpowiedzalny

Difin sp z o.o.

Kostrzewskiego 1
00-768 Warszawa Polska

Kontakt

E-mail: info@difin.pl

Telefon: 22 851 45 61

DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy od 9.99 zł
InPost Paczkomat 24/7 od 13 zł
Firma kurierska DHL od 14 zł
Kurier DPD od 14 zł
Kurier Inpost od 14 zł
Punkt DHL Parcelshop od 14 zł
Firma kurierska od 14 zł
Darmowa dostawa od 159 zł

Brak ocen.

Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię, komentarz lub ocenę: