Liczby się liczą Outlet

Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych
Autor: Chip Heath, Karla Starr
Wydawnictwo: MT Biznes
Kod: MT21005D
ISBN: 6988380875654
Numer wydania: 1
Data premiery: 21.10.2022
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Tytuł oryginalny: Making Numbers Count How to Translate Data into Stories That Stick Making Numbers Count: The Art and Science of Communicating Numbers
Ilość stron: 216
Przekład: Marcin Kowalczyk
Egzemplarz outletowy. Może posiadać drobne uszkodzenia, przetarcia, zabrudzenia, które nie utrudniają korzystania ... Zobacz cały opis
Powiadom

Liczby się liczą Outlet, Chip Heath, Karla Starr

Egzemplarz outletowy. Może posiadać drobne uszkodzenia, przetarcia, zabrudzenia, które nie utrudniają korzystania z książki

O ile miliard jest większy od miliona? No cóż, milion sekund to 12 dni. Natomiast miliard sekund to… prawie 32 lata!

Żyjemy w świecie, w którym nasz sukces często zależy od umiejętności przekazywania wartości liczbowych w jasny, zrozumiały sposób. Tylko jak sprawić, by liczby przyciągały uwagę — stały się „przyczepne”? Jak przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści? Czy istnieją jakieś metody pomagające ludziom w zrozumieniu danych i podejmowaniu trafniejszych decyzji w oparciu o liczby?

Chip Heath zasłynął z tego, że nauczył nas, jak opowiadać „przyczepne historie”, czyli takie, które zostają w pamięci na dłużej. A teraz, w swojej najnowszej książce, przedstawia zasady pozwalające „przetłumaczyć” liczby na język, który jesteśmy w stanie zrozumieć i wykorzystać. Książka pełna jest praktycznych wskazówek dotyczących właściwego wyjaśniania wartości liczbowych. Zawiera także mnóstwo żywych przykładów „przed i po”, pokazujących, jak dla wielu abstrakcyjną liczbę można zaprezentować tak, by ludzie pojęli ją bez problemu. Znajdziemy tu ponad trzydzieści różnego rodzaju zasad i wskazówek, takich jak:

• PROSTA PERSPEKTYWA: Dodaj jedno proste zdanie z porównaniem, według badaczy z firmy Microsoft podwaja to poprawność zapamiętywania faktów

• KONWERSJA NA PROCES:Wykorzystaj intuicyjne zrozumienie pojęcia czasu (5 GB muzyki to „2 miesiące dojazdów do pracy bez powtarzania któregokolwiek utworu”)

• KOTWICE EMOCJONALNE: Przedstaw liczbę w sposób, który wzbudza emocje i jest dla ludzi ważny („ta procedura medyczna podwoi liczbę kobiet, którym uda się pokonać raka piersi”)

W Liczby się liczą znajdziesz wszystko: od problemów globalnych, po logistykę prowadzenia firmy technologicznej lub gospodarstwa rolnego albo wytłumaczenie tego, ile butelek coli musiałbyś pić, gdybyś spalał kalorie w tempie, w jakim robi to koliber. Ta książka zarówno tym, którzy kochają matematykę, jak i tym, którzy jej nienawidzą, pomoże przekładać wartości liczbowe na język zrozumiały dla innych, dzięki czemu będziemy w stanie w większym stopniu opierać nasze decyzje — w szkole, pracy i domu — na twardych danych.

Wstęp do polskiego wydania książki napisała Janina Bąk, autorka książki Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla?

Chip Heath

Chip Heath jest jednym z najbardziej cenionych amerykańskich pisarzy i profesorów. Stworzył wiele pozycji, które odmieniły myślenie dotyczące biznesu i marketingu. Sprawdź, w czym tkwi fenomen jego książek! 


Amerykański profesor Chip Heath ukończył Uniwersytet A&M w Teksasie. Uzyskał również tytuł doktora nauk psychologicznych na Uczelni Stanford. Obecnie zajmuje się nauczaniem zachowań organizacyjnych w podyplomowej Szkole Biznesu Uniwersytetu Stanforda. Heath był wykładowcą na uniwersytecie w Chicago i Durham. Jako naukowiec zajmuje się aspektami związanymi nie tylko z zachowaniami organizacyjnymi, ale także negocjacjami, strategią międzynarodową czy przedsiębiorczością społeczną. Jest również współautorem wielu dzieł. 


Książki Chipa Heatha, które zostały napisane wraz z jego bratem Danem, cieszą się ogromną popularnością nie tylko na rynku amerykańskim, ale także europejskim. Wśród najważniejszych tytułów należy wymienić: "Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych", "Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować" oraz "Decyduj. Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy". Wraz z Jamesem Marchem stworzył cenioną pozycję popularnonaukową “Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić".
 
Jedna z książek "Przyczepne historie" została okrzyknięta najlepszą książką biznesową w 2007 roku. Przez niemal 2 lata znajdowała się na liście bestsellerów BussinesWeek. Została przetłumaczona na ponad 25 języków. Pozostałe pozycje doceniane są zarówno w kręgu akademickim, jak i marketingowym.

Karla Starr
Producent / Podmiot odpowiedzalny

MT Biznes sp z o.o

ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa Polska

Kontakt

E-mail: handlowy@mtbiznes.pl

Telefon: 665055813

DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy od 9.99 zł
InPost Paczkomat 24/7 od 13 zł
Firma kurierska od 14 zł
Firma kurierska DHL od 14 zł
Kurier DPD od 14 zł
Kurier Inpost od 14 zł
Punkt DHL Parcelshop od 14 zł
Darmowa dostawa od 159 zł

Brak ocen.

Bądź pierwszy i dodaj opinię.

Dodaj opinię, komentarz lub ocenę:
Nasi klienci wybrali także