Autor: | Richard P. Rumelt |
Wydawnictwo: | MT Biznes |
Kod: | MT22028D |
ISBN: | 6988382311884 |
Numer wydania: | 1 |
Data premiery: | 14.10.2022 |
Format: | 158 mm x 233 mm |
Oprawa: | miękka ze skrzydełkami |
Tytuł oryginalny: | The Crux: How Leaders Become Strategists |
Ilość stron: | 400 |
Przekład: | Marcin Kowalczyk |
Sedno strategii Outlet
Sedno strategii Outlet, Richard P. Rumelt
Egzemplarz outletowy. Może posiadać drobne uszkodzenia, przetarcia, zabrudzenia, które nie utrudniają korzystania z książki
Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.
Powszechne błędy
Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.
Sedno sprawy
Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.
Esencja umiejętności strategicznych
Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.
Strategia to ciągła podróż
Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.
***
„Sedno strategii to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Jest to książka, którą będę uparcie polecał moim ludziom, bo to najlepszy sposób na uczynienie z nich strategów”.
— Simon Galbraith, dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate
„Sedno strategii wyjaśnia, dlaczego Rumelt jest uznawany za światowy autorytet w dziedzinie strategii. Niezwykle przyjemna w lekturze książka stanowi przewodnik po najtrudniejszych zagadnieniach i pokazuje, jak utorować sobie drogę do sukcesu nawet wbrew najtrudniejszym wyzwaniom”.
— Andy D. Bryant, prezes zarządu Intel Corporation (2012–2020)
„Przekonująca i praktyczna. Wnikliwa i nieuciekająca od trudnych tematów rozmowa o rzeczywistych wyzwaniach stojących przed firmami oraz kreatywności niezbędnej do znalezienia przełomowych rozwiązań”.
— Rebecca Henderson, Harvard University, autorka książki Reimagining Capitalism in a World on Fire
„Doskonała książka. Rumelt zaprasza nas do firmy wielkich strategów, w której ciekawi, kreatywni i sprytni pokonują trudności dzięki dotarciu do faktycznej przyczyny rzeczywistego problemu i przełamaniu go”.
— Chris Bradley, starszy partner w McKinsey i współautor książki Strategy Beyond the Hockey Stick
MT Biznes sp z o.o
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
Polska
DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy | od 9.99 zł |
InPost Paczkomat 24/7 | od 13 zł |
Firma kurierska DHL | od 14 zł |
Kurier DPD | od 14 zł |
Kurier Inpost | od 14 zł |
Punkt DHL Parcelshop | od 14 zł |
Firma kurierska | od 14 zł |
Darmowa dostawa | od 159 zł |
Brak ocen.
Bądź pierwszy i dodaj opinię.
Data premiery: 03.11.2017
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 352

Data premiery: 07.02.2025
Format: 141 mm x 215 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 248

Data premiery: 28.04.2023
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 328

Data premiery: 12.05.2023
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 384

Data premiery: 16.05.2023
Format: 145 mm x 205 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 520

Data premiery: 08.03.2019
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 288

Data premiery: 14.06.2023
Format: 143 mm x 205 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 344

Data premiery: 22.04.2022
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 350

Data premiery: 20.10.2023
Format: 165 mm x 235 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 512

Data premiery: 21.04.2023
Format: 165 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 352
