Jak zarabiać na swojej wiedzy?
Najczęstszy błąd ekspertów, którzy chcą zarabiać na swojej wiedzy?
Myślenie: „Jeśli będę dzielić się wiedzą, na pewno ktoś mnie zauważy i zaprosi np. do poprowadzenia szkolenia.” Ale… czy twoi klienci w ogóle wiedzą, że oferujesz szkolenia, coaching lub mentoring? Czy znają menu twoich usług?
W tym artykule znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą ci nie tylko dzielić się wiedzą – ale przede wszystkim zbudować dochodowy biznes doradczy.
Zwróć uwagę na te 4 elementy:
Element nr 1: Co oferujesz?
W nagłówku swojej strony internetowej wyraź to, czym dokładnie się zajmujesz. Jesteś trenerem, coachem albo w inny sposób zarabiasz na swojej wiedzy?
Doprecyzuj to i napisz np. że jesteś coachem małych firm. Nie zakładaj, że ludzie wiedzą, co robisz, tylko dlatego, że powiedziałeś im o tym czterdzieści siedem razy. W trakcie swobodnej rozmowy większość ludzi nie słucha uważnie, więc powinieneś wielokrotnie powtarzać, co oferujesz, jeśli chcesz mieć pewność, że zostałeś zrozumiany. Zatem w nagłówku witryny poinformuj, że jesteś coachem i można skorzystać z twoich usług w formie sesji indywidualnych, zajęć typu mastermind, kursu w małych grupach lub warsztatów (o ile je organizujesz). Przygotuj również na social media tzw. menu posty, w których opiszesz co robisz, ile to kosztuje, z kim pracujesz oraz jak można to od ciebie kupić.
Element nr 2: W jaki sposób to, co oferujesz, może poprawić jakość życia klientów?
Nikt nie chce zapisywać się na coaching, ale wszyscy chcą uczynić coś, co sprawi, że ich firma będzie się rozwijać. Nie zakładaj, że ludzie będą wiedzieli, co się stanie, gdy wykupią twoje usługi – powiedz im o tym. Jeśli jesteś coachem małych firm, pomożesz zwiększyć przychody i zyski. Co więcej, zapewnisz spokój ducha, dobry sen, wysokie morale zespołu, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, a także dobrze prosperującą firmę, z której mogą być dumni. Nie wychodź z założenia, że przyszli klienci sami się domyślą, co oferujesz. Jeśli nie powiesz wprost, w jaki sposób zmienisz ich życie, nigdy nie zrozumieją, dlaczego powinni w ogóle cokolwiek od ciebie kupić.
Element nr 3: Co muszą zrobić, by nawiązać z tobą współpracę:
Poinformuj potencjalnych klientów, jaki jest następny krok, gdyby chcieli z tobą nawiązać współpracę. Czy należy do ciebie zadzwonić, wypełnić wniosek, czy wziąć udział w trzydziestominutowej rozmowie rekrutacyjnej? Wielu coachów straciło klienta, pomimo jego chęci zaangażowania się w relację coachingową, tylko dlatego, że nie przedstawili jasnych instrukcji na temat tego, w jaki sposób można skorzystać z ich usług.
Element nr 4: Przytaj książkę Donalda Millera „Zarabiaj na swojej wiedzy”.
To nie wszystko. Aby zbudować dochodowy biznes doradczy wystarczy tylko:
- Określić problemy, z którymi mierzą się twoi klienci.
- Stworzyć menu produktów, które będziesz sprzedawać klientom.
- Stworzyć listę potencjalnych klientów i zarządzać nią.
- Stworzyć dobrą stronę internetową (ofertę sprzedażową).
- Nauczyć się pisać świetne e-maile, które zapewnią Ci zlecenia.
- Zaplanować podróż klienta, budując drabiny marketingową i produktową.
- Wyznaczać realistyczne cele i osiągać je.
- Stworzyć społeczność ekspercką lub dołączyć do już istniejącej, by wspierać rozwój osobisty i rozwój twojej firmy
- Opanować umiejętności miękkie
📚 Tego wszystkiego dowiesz się z książki „Zarabiaj na swojej wiedzy”.
Poznaj też inne książki Autora:
📚 „Marketing. To proste”, z której dowiesz się, jak tworzyć plan marketingowy, kampanię reklamowe, a nawet budować markę
📚 "Model StoryBrand". To książka, która wywróci Ci myślenie do góry nogami. Zdecydowana większość osób, które chcą zarabiać na swojej wiedzy uznaje się za bohaterów, za przyczynę wszystkich zmian. Nic bardziej mylnego. Ty jesteś tylko przewodnikiem twojego klienta, a Twój klient jest bohaterem.
Kup wszystkie 3 książki w pakiecie taniej!
Autor tekstu:
Paweł Jaczewski - w tym miejscu powinno być nudne bio, ale Paweł (jak to ma w zwyczaju) postanowił zrobić to inaczej. Paweł jest Menedżerem w Wydawnictwie MT Biznes z ponad 10-letnim doświadczeniem w sprzedaży i obsłudze klienta, ale tak między nami - dla Ciebie to nie ma żadnego znaczenia. Jest ekspertem w wyborze książek, aktywnie rozwija ofertę wydawnictwa, ale dla Ciebie to nadal nic nie znaczy. Czyta ponad 100 książek rocznie, dzięki czemu skutecznie wdraża najnowsze trendy w sprzedaży i budowaniu relacji z klientami - to nadal nic dla Ciebie nie znaczy. Co ma prawdziwe znaczenie dla Ciebie? Paweł, wybiera książki, które są wydawane w MT Biznes, ale zanim to zrobi solidnie "testuje" wiedzę z nich w biznesowej praktyce i opiniuje z innymi ekspertami w swoich dziedzinach.
UWAGA: czytając książki, które poleca Paweł ryzykujesz, że dostaniesz podwyżkę, awans i osiągniesz sukces zawodowy. Przed pochłonięciem książki biznesowej skontaktuj się z Pawłem, bo każda książka niewłaściwie przeczytana zagraża Twojemu życiu zawodowemu lub zdrowiu.