Autor: | Chip Heath, Dan Heath |
Wydawnictwo: | MT Biznes |
Kod: | MT21004 |
ISBN: | 9788380877535 |
Data premiery: | 09.04.2021 |
Format: | 141 mm x 218 mm |
Oprawa: | miękka ze skrzydełkami |
Tytuł oryginalny: | The Power of Moments: Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact |
Ilość stron: | 338 |
Przekład: | Aleksandra Samson-Banasik |
Decydujące momenty
Decydujące momenty, Chip Heath, Dan Heath
Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci.
Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci?
Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?)
Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania.
***
Dawno nie czytałem tak interesującej, praktycznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Jeśli życie składa się z momentów, to bracia Heath właśnie uświadomili mi, jakimi momentami chcę je wypełnić.
Adam Grant, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”: Dawaj i bierz oraz Buntownicy
Chip i Dan to mistrzowie efektownego storytellingu. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, że możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je tworzyć.
Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic
Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną.
Magazyn BizEd
***
Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu.
Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego.
Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.

Chip Heath jest jednym z najbardziej cenionych amerykańskich pisarzy i profesorów. Stworzył wiele pozycji, które odmieniły myślenie dotyczące biznesu i marketingu. Sprawdź, w czym tkwi fenomen jego książek!
Amerykański profesor Chip Heath ukończył Uniwersytet A&M w Teksasie. Uzyskał również tytuł doktora nauk psychologicznych na Uczelni Stanford. Obecnie zajmuje się nauczaniem zachowań organizacyjnych w podyplomowej Szkole Biznesu Uniwersytetu Stanforda. Heath był wykładowcą na uniwersytecie w Chicago i Durham. Jako naukowiec zajmuje się aspektami związanymi nie tylko z zachowaniami organizacyjnymi, ale także negocjacjami, strategią międzynarodową czy przedsiębiorczością społeczną. Jest również współautorem wielu dzieł.
Książki Chipa Heatha, które zostały napisane wraz z jego bratem Danem, cieszą się ogromną popularnością nie tylko na rynku amerykańskim, ale także europejskim. Wśród najważniejszych tytułów należy wymienić: "Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych", "Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować" oraz "Decyduj. Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy". Wraz z Jamesem Marchem stworzył cenioną pozycję popularnonaukową “Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić".
Jedna z książek "Przyczepne historie" została okrzyknięta najlepszą książką biznesową w 2007 roku. Przez niemal 2 lata znajdowała się na liście bestsellerów BussinesWeek. Została przetłumaczona na ponad 25 języków. Pozostałe pozycje doceniane są zarówno w kręgu akademickim, jak i marketingowym.

Dan Heath to amerykański autor bestsellerów, mówca i pracownik centrum CASE na Duke University. Wraz ze swoim bratem Chipem Heathem jest współautorem czterech książek. W latach 2007–2011 bracia Heath pisali felieton dla magazynu Fast Company.
„Made to Stick” została uznana za najlepszą książkę biznesową roku, przez 24 miesiące znajdowała się na liście bestsellerów BusinessWeek i została przetłumaczona na 29 języków.
W 2018 r. Heath był gospodarzem pierwszego sezonu Choiceology, podcastu na temat ekonomii behawioralnej.
MT Biznes sp z o.o
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
Polska
DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy | od 9.99 zł |
InPost Paczkomat 24/7 | od 13 zł |
Firma kurierska DHL | od 14 zł |
Kurier DPD | od 14 zł |
Kurier Inpost | od 14 zł |
Punkt DHL Parcelshop | od 14 zł |
Firma kurierska | od 14 zł |
Darmowa dostawa | od 159 zł |
Brak ocen.
Bądź pierwszy i dodaj opinię.
Data premiery: 07.02.2025
Format: 141 mm x 215 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 248

Data premiery: 10.09.2021
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 336

Data premiery: 23.10.2020
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 334

Data premiery: 24.05.2024
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 272

Data premiery: 2021
Oprawa: zintegrowana

Data premiery: 09.10.2020
Format: 240 mm x 165 mm
Oprawa: zintegrowana
Ilość stron: 320

Data premiery: 17.09.2021
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 420

Data premiery: 17.03.2023
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 240

Data premiery: 18.11.2022
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 236

Data premiery: 09.10.2020
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 256

Data premiery: 21.10.2022
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 216
