Gruba Wiedza

13.08.2024
Odzyskaj równowagę między życiem prywatnym a zawodowym!
12.08.2024
Marketing konwersacyjny to podejście, które skupia się na prowadzeniu indywidualnych rozmów z klientami za pomocą takich kanałów, jak czaty i chatboty. Jest to jeden z elementów metody TAYA, którą Marcus Sheridan opisuje w swojej książce "Co chce wiedzieć klient". TAYA, czyli "They Ask, You Answer", pomaga spojrzeć na nasze usługi lub produkty oczami klienta i dostarczyć mu dokładnie tych informacji, których potrzebuje w procesie decyzji i zakupu.
09.08.2024
Lubisz ludzi, z którymi się zgadzasz, z których wartościami możesz się utożsamiać? A co z markami, od których kupujesz? Jim Edwards w swojej książce "Sekrety copywritingu. O mocy słów, dzięki którym sprzedasz wszystko" przekonuje, że wyraziste opinie i trzymanie się swoich wartości są w stanie wzbudzić zainteresowanie na rynku. W cyklu "Gruba wiedza" prześledziliśmy jego rady, aby sprawdzić, jak strategia "Kochaj mnie lub nienawidź. Pośrodku pieniędzy nie będzie" może przekształcić sposób, w jaki firma komunikuje się ze swoimi klientami.
07.08.2024
Rynek pracy, edukacja, opieka zdrowotna, polityka - to najczęściej przytaczane aspekty życia, które zaburza nierówność płciowa. Seksizm i stereotypy płciowe narzucają ograniczenia na rozwój osobisty zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Kobiety mogą być gorzej wynagradzane, mogą się też czuć zniechęcone do rozwoju kariery w obszarze nauk ścisłych czy technologii, podczas gdy mężczyźni mogą unikać zawodów postrzeganych jako “niemęskie”.
05.08.2024
Zdobycie awansu, znalezienie męża lub żony, zarobienie pierwszego miliona - czy te cele brzmią znajomo? Każdy z nas chce coś osiągnąć, ale nie każdy wie, że sposób, w jaki definiujemy nasze cele, może znacząco wpłynąć na nasze sukcesy i ogólne zadowolenie. Psycholożka Jill Stoddard w swojej książce "Syndrom oszusta. Jak nie podkopywać wiary we własne możliwości", pomaga zrozumieć mechanizm, z którym zmagamy się zarówno w pracy, jak i w domu.
29.07.2024
Feedback to jeden z najbardziej wyśmiewanych procesów w biznesie. Internauci w niezliczonych memach doceniają zarówno brak umiejętności dawania, jak i odbierania feedbacku. Tymczasem kryjąca się w nim informacja o tym, jak inni postrzegają naszą pracę, jest bezcenną wiedzą dla każdego, kto chce się rozwijać.
26.07.2024
Demokratyczny, Laissez-faire, Autokratyczny, Transakcyjny - to zaledwie cztery style z pełnej gamy, którą teoria zarządzania oferuje liderom w organizacjach. Dr Aga Szóstek, autorka książki “Zostań liderem, jakim chcesz! Zaprojektuj własny styl przywództwa”, przekonuje, że dzisiejszy lider nie powinien zamykać się w tych ramach. Badaczka zwraca uwagę, że nie istnieje coś takiego jak jeden idealny styl. To ze względu na dużą zmienność i różnorodność środowiska, w którym działa lider.
22.07.2024
Za chwilę masz prezentację dla ważnego klienta. Czujesz presję, stres narasta, a Twoja koncentracja zaczyna się rozpraszać. W takich momentach kluczowe jest opanowanie stresu i skupienie się na zadaniu. Dana Sinclair, autorka książki „Wróć do gry”, zachęca, aby w takich sytuacjach korzystać z wiedzy, którą wypracowano w świecie sportu.
19.07.2024
Rano przygotowujesz się do pracy, być może pomagasz też dziecku przygotować się do szkoły. Potem szybki kurs do biura, po drodze chcesz jeszcze wejść do sklepu? Jednak nie - już dzwoni telefon. A gdzie w tym zamieszaniu czas, by dbać o swoje zdrowie, rozwijać nowe umiejętności i spędzać czas z rodziną?
17.07.2024
Muszę się zmotywować, muszę się zdyscyplinować, a może po prostu odłożyć wykonanie zadania na później?
17.07.2024
Firma przechodzi trudny okres? Wydajność zespołu spada, morale są niskie, a komunikacja wewnętrzna kuleje? W takich sytuacjach pomóc może wprowadzenie zmian, z którymi przychodzą John Yokoyama i Joseph Michelli. Autorzy książki „Kiedy ryby latają” dostarczają nam cennych wskazówek i pokazują drogę, dzięki której nasz zespół może stać się silniejszy i bardziej efektywny.
12.07.2024
Wyobraź sobie, że idziesz na wycieczkę. Ruszasz i okazuje się, że w bucie masz kamień. Nie będziesz z nim szedł, tylko zdejmujesz but, wyrzucasz kamień i dopiero ruszasz w podróż