Gruba Wiedza
09.10.2024
Nie da się żyć bez problemów. Da się jednak nauczyć sposobów, które pomogą w ich rozwiązywaniu. I właśnie to rozwiązywanie jest jedną z lekcji, które próbuje nam dać Steven A. Silbiger w swojej książce "MBA w dziesięć dni". W cyklu "Gruba wiedza" przyglądamy się metodzie, którą opisał. Z tego artykułu dowiesz się, jak działa ten model oraz jak wdrożyć go w praktyce, aby skutecznie rozwiązywać problemy organizacyjne.
30.09.2024
Wyobraźnia kojarzy się przede wszystkim ze strefą artystyczną. Nie można jednak zapominać, że to właśnie ona leży u podstaw innowacyjnych rozwiązań, które stymulują rozwój biznesu. W książce "Maszyna kreatywności" Martin Reeves i Jack Fuller opisują, jak produktywnie zaskakiwać siebie i innych, aby generować nowe pomysły czy tworzyć nowe modele biznesowe. W cyklu "Gruba wiedza" przyjrzeliśmy się wiedzy, którą dzielą się z czytelnikami w jednym z rozdziałów swojej książki. Przeprowadzamy Cię przez zasady, które pomogą Ci rozwijać wyobraźnię i stymulować innowacje w Twojej firmie.
27.09.2024
Emocje od dawna były uznawane za istotny element skutecznej komunikacji marketingowej. Wydaje się, że to one budują relacje z konsumentami i pomagają firmom wyróżniać się na rynku. Jednak Phil Barden w swojej książce "Odkoduj. Pułapki myślenia w biznesie" przekonuje, że same emocje to za mało, by skutecznie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. W cyklu "Gruba wiedza" przyglądamy się jego teoriom. Jakie jego zdaniem popełniamy błędy i jak możemy je naprawić?
25.09.2024
Niezależnie od tego, co sprzedajesz i z jakich schematów rozmowy sprzedażowej korzystasz - jednym z najważniejszych etapów jest badanie potrzeb klienta. Dzięki niemu jesteś w stanie lepiej dopasować ofertę do oczekiwań rozmówcy i budować z nim trwałe relacje. Roman Kawszyn i Adam Szaran, autorzy książki "Techniki sprzedaży zdalnej", przypominają, że klient powinien być w tym procesie stroną aktywną przez 80 proc. czasu rozmowy, podczas gdy sprzedawca mówi tylko przez 20 proc. Jak to osiągnąć? W cyklu "Gruba Wiedza" przyglądamy się kilku technikom, do korzystania z których zachęcają eksperci.
23.09.2024
Proste mówienie o wartościach liczbowych sprawia, że nasza treść staje się bardziej zrozumiała. Słuchaczom jest też łatwiej zapamiętać, o czym mówimy - przekonują Chip Heath i Karla Starr, autorzy książki "Liczby się liczą". W cyklu "Gruba Wiedza" przyglądamy się niektórym z ich rad.
20.09.2024
W negocjacjach, w których biorą udział więcej niż dwie strony, może dojść do sytuacji, w której ktoś wykorzystuje Cię jako pionka, aby osiągnąć swoje cele, nie oferując Ci nic w zamian. Jest to jeden z problemów, które porusza Barry Nalebuff w swojej książce "Jak podzielić tort".
13.09.2024
Wprowadzenie nowatorskich technologii, takich jak VR (wirtualna rzeczywistość), AR (rozszerzona rzeczywistość) czy metaverse, do firmy to wyzwanie, które wymaga dobrego planowania i odpowiednich narzędzi. Ten krok może jednak pomóc w przyciągnięciu uwagi klientów. Technologię możesz też wykorzystać do wsparcia pracy zespołów rozproszonych w trakcie pracy z domu.
11.09.2024
Czy doświadczyłeś kiedykolwiek poczucia zagrożenia w pracy? To naturalna reakcją organizmu na stresujące sytuacje. Może zostać wywołane przez krytykę, trudne relacje czy zbliżające się terminy. Takie sytuacje wywołują negatywne emocje, które, jeśli nie zostaną odpowiednio przetworzone, prowadzą do frustracji, niepokoju, a nawet wypalenia zawodowego. Nauka zarządzania tymi emocjami jest kluczowa, ponieważ umożliwia utrzymanie zdrowia psychicznego, wydajności oraz efektywnej współpracy z innymi. W cyklu "Gruba wiedza" wyjaśnimy, jak krok po kroku radzić sobie z takimi sytuacjami, korzystając z rad Tony'ego Schwartza zawartych w jednym z rozdziałów książki "Taka praca nie ma sensu!".
09.09.2024
Bez kreatywności nie ma innowacji. Jednak jak zarządzać pomysłami, aby było ich jak najwięcej? Jakie techniki sprawiają, że nasz umysł staje się bardziej otwarty na innowacje, a autocenzura przestaje ograniczać twórczość? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w książce Jeremy'ego Utleya "Ideaflow. Przepływ pomysłów jako siła napędzająca każdy biznes". W cyklu "Gruba wiedza" przyglądamy się radom, które mają pomóc w stworzeniu warunków do ich swobodnego przepływu pomysłów.
06.09.2024
Zmiana jest nieodłącznym elementem rozwoju - czy to w biznesie, czy w życiu osobistym. Liderzy muszą nie tylko sami przystosować się do nowych realiów, ale także umiejętnie przygotować zespół na nadchodzące wyzwania. Anna Sarnacka-Smith w jednym z fragmentów książki "Everest lidera" dostarcza praktycznych wskazówek, jak skutecznie przeprowadzić zespół przez proces zmiany, minimalizując opór i maksymalizując zaangażowanie.
04.09.2024
Innowacyjność, elastyczność i zdolność do ciągłej adaptacji to cechy, które wymusza na nas praca. Jednak wiele organizacji, zamiast je stymulować, nieświadomie tworzy kulturę milczenia, w której pracownicy boją się wyrażać swoje obawy lub zadawać pytania. Amy C. Edmondson w swojej książce "Firma bez strachu" podkreśla, że takie milczenie może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno w kontekście wyników biznesowych, jak i bezpieczeństwa fizycznego czy psychicznego pracowników.
02.09.2024
Przedsiębiorcy i menedżerowie często koncentrują się na efektywności, terminach i wynikach. Jednak coraz więcej badań i praktyk pokazuje, że kluczowym elementem, który może przynieść rewolucyjne zmiany w środowisku pracy, jest... zabawa. Tak, to, co niegdyś uważano za dziecinną rozrywkę, okazuje się być potężnym narzędziem wspierającym innowacyjność, kreatywność i zdrowie psychiczne zespołu.